Mijn dag kon niet meer stuk - Reisverslag uit Lomé, Togo van Rit Borremans - WaarBenJij.nu Mijn dag kon niet meer stuk - Reisverslag uit Lomé, Togo van Rit Borremans - WaarBenJij.nu

Mijn dag kon niet meer stuk

Door: Rit borremans

Blijf op de hoogte en volg Rit

03 Februari 2012 | Togo, Lomé

Lieve vrienden,

Vandaag in de voormiddag weer tandhygiene gaan teachen. Deze keer in oa een klas van 116 lln, gewoon niet te geloven, en de mannekes waren echt gedrilled..merci madame, oui madame..leuk om te zien
Heel de school telt 336 lln, er zijn 6 onderwijzers. Ja, hier kan je een kind nog blij maken met een tandenborstel.
In de namiddag terug naar the dental clinic.
Toen we eerst in de morgen even langs the dental clinic reden, kwam er een vrouw met een dochtje van 10 smekend, bijna huilend met de vraag om haar aub toch te willen helpen. Het meisje had 3 jaar geleden een tand laten trekken, nu bleek ze langs de buitenkant van de kaak een etterende wonde te hebben, al 3 jaar lang. Ze kon haar mond amper 1 cm opendoen, en telkens kwam er etter langs de buitenkant naar buiten. Ze mocht geukkig zonder ticket in de rij wachten. Ze werd gezien door de tandarts en dinsdag wordt er op het schip een scan genomen. Ze bedankte mij uitbundig..het is daarvoor dat we hier zijn, mensen zoveel mogelijk trachten te helpen..mijn dag kon niet meer stuk.
Rit

• 03 Februari 2012 - 20:00

Gera:

Lieve Rit,

Zo leuk dat je steeds even wat van je laat horen en je ons laat mee genieten van je dagelijkse belevenissen.

Nu een weekend voor de boeg, ga je nog wat ondernemen zaterdag of zondag?
    We horen er wel van, he?
    Geniet ervan, veel liefs,
    Gera

• 05 Februari 2012 - 17:22

Luc Dekesel:

wat een triestig verhaal over dat jonge meisje - hopelijk komt het goed - hou ons aub op de hoogte over de evolutie