teaching - Reisverslag uit Lomé, Togo van Rit Borremans - WaarBenJij.nu teaching - Reisverslag uit Lomé, Togo van Rit Borremans - WaarBenJij.nu

teaching

Door: Rit borremans

Blijf op de hoogte en volg Rit

02 Februari 2012 | Togo, Lomé

Lieve vrienden,

Vandaag met een aantal assistenten naar een lokaat schooltje geweest. Aangezien er maar 1 tandarts operationeel is, hebben we in de voormiddag te taken verdeeld.En natuurlijk spreekt het in mijn voordeel dat ik de franse taal spreek. Het was een heel leuke ervaring, telkens klasjes van ongeveer 60 kinderen, tussen 6 en 11 jaar samen in 1 klas. We leerden ze hoe hun tanden te poetsen, hoe het komt dat er gaatjes in je tanden komen, geen of weinig chocolade, snoep, en niet te vergeten geen suikers meer at night!!!
Het was ook heel leuk te merken dat in sommige klassen men nog op een lij schreef met krijt..ook leuk de lessen die op het bord stonden. De kindjes waren erg tevreden toe ieder een tandenborstel kreeg. Heb je geen tandpasta, neem lauw water, voeg een beetje bakmeel en zout toe, en maak er een pasta van, ja hoor het werkt, probeer het maar!!
In de namiddag rustig de tandarts geassisteerd. Hij verdeelde het werk over vier zetels, en aangezien we met genoeg assistenten zijn, heb ik me niet te pletter hoeven te werken. Kortom een was een mooie dag
Rit

• 02 Februari 2012 - 18:34

Luc Dekesel:

hier onze volgende brief naar de schenkers op punt gesteld - uiteraard spreken we over de 5 belgen op het schip en ook over innocent kogbeyo uit benin die als dayworker begon in 2009 en intussen door mercy ships werd opgeleid tot optometrist en nu volwaardig crew member is - doe hem de groeten in de koele tent naast het schip - vertel ons aub ook eens welke aandoeningen jullie allemaal behandelen - vandaag mijn eerste twit geplaatst !

• 02 Februari 2012 - 20:01

Gera:

Ha lieve Rit,

Goed weer wat van je te horen en dan weer zo'n mooie dag gehad!
    Wat fijn dat je goed Frans spreekt en zo de kinderen weer hebt kunnen onderwijzen en je liefde hebt kunnen tonen.

Succes met alles!
    Liefs,
    Gera

• 02 Februari 2012 - 20:28

Bert Van Dijk:

Mooie verhaal en foto's. Heb je foto's van de screening met jou en Annelies erop?