een week voorbij - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Rit Borremans - WaarBenJij.nu een week voorbij - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Rit Borremans - WaarBenJij.nu

een week voorbij

Door: Rit

Blijf op de hoogte en volg Rit

25 Maart 2011 | Sierra Leone, Freetown

Beste vrienden,

Er is alweer een week van hard werken voorbij. Gisteren was een speciale dag, we konden pas een uur later beginnen, omwille van de veiligheid. Op maandagmorgen en donderdagmorgen is er een screening, mensen komen van ver om toch maar behandeld te kunnen worden. Toen we op woensdagavond vertrokken was er al een lange rij wachtende, dus dwz dat ze gewoon buiten sliepen. Donderdagmorgen een enorme mensenstroom, patienten begonnen met elkaar te vechten. De securitymensen van het schip en de lokale politie zijn eerst orde op zaken gaan stellen, als alles goed geordend was konden we pas gaan. Aangekomen zoveel wachtende met smekende blikken, je werd er droevig van. Ze zijn totaal afhandkelijk van onze goodwill.
Opvallend is ook dat er heel veel monden in enorm slechte staat is, vandaag nog werden er bij 1 patient 12 tanden getrokken. Op woensdag waren er intotaal op 1 dag 356 tanden verwijderd. Soms valt het ook op, dat de mond in perfecte staat is.
Vandaag is het schip 12 jaar in gebruik, celebrating..ice-cream..
Morgen grote screening aan het UN gebouw, meer dan duizend mensen zullen aanschuiven en hopen op een ticket om behandeld te worden op het schip, tumoren, oogoperaties, misvormingen etc.
Verder kun je morgen maar best op het schip blijven, als je niet moet helpen bij de screening, want de straten, als je dat zo al mag noemen worden schoon gemaakt, alle vuil ligt gewoon op straat, niemand mag de baan op...we blijven best op deck 8 wind zon ipod.. relax

• 25 Maart 2011 - 19:59

Ria:

ha Rit wat een serieuze ontwikkeling, ik hoop je donderdag weer te zien!

• 26 Maart 2011 - 08:59

Luc Dekesel:

proficiat rit, we volgen geboeid uw verhalen en foto's

• 26 Maart 2011 - 10:08

Jan Borremans:

hey zus
    mooie verhalen en knappe foto .
    Toch weer knap wat je daar voor die mensen doet .
    zijn dat nu geen defenders op de achtergrond .
    groetjes

• 26 Maart 2011 - 10:32

Patricia:

Hoi lieve Rit,
    Het is leuk om je berichten te lezen!
    Wel spannend daar dus. Succes met je werk. Geniet van de zon! Hier regent het :( Groetjes daar! Liefs van Patricia.

• 27 Maart 2011 - 10:08

Line:

Hey Rit,

'k Heb je al lang niet meer gezien ... 'k zit elke zaterdag op cursus .. vandaar! Knap van jou dat je weer zo'n goed werk verricht! Ik vind het tof om je zo mee te volgen! Geweldig dat je zoveel mensen kan en wil helpen!! groetjes en tot 'lees' ...