2de werkdag - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Rit Borremans - WaarBenJij.nu 2de werkdag - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Rit Borremans - WaarBenJij.nu

2de werkdag

Door: Rit

Blijf op de hoogte en volg Rit

22 Maart 2011 | Sierra Leone, Freetown

Beste vrienden, ondertussen zijn er al 2 werkdagen voorbij. De ruimte waarinwe werken is best groot, we werken er met vier tandartsen en 1 hygieniste. De vorige jaren was het stoffig en vooral warm in het lokaal, deze keer best wat gekoeld.Ik heb geluk van met dezelfde tandarts als vorig jaar te kunnen werken, we zijn dus al een beetje op elkaar ingesteld. Anders dan de vorige jaren is ook dat we per zetel een jonge helper of helpster uit Sierra Leone hebben, en ja hoor vooral de meisjes doen echt hard hun best, en werken best erg snel mee. Gistern 104 pat gezien, vandaag 96, en vandaag werden er 356 tanden verwijderd. Opvallend is dat de mond ofwel erg goed in orde is, of helemaal vol gaten en niet meer te herstellen is, zelfs bij heel jonge mensen.
We doen erg veel moeite om er toch nog iets treffelijks van te maken, waar de pat. dan ook erg dankbaar voor zijn.
Morgen weer op tijd op..a lot of

• 22 Maart 2011 - 21:13

Gera:

Ha Rit,

Meteen nog een berichtje in mijn mailbox waarin ik lees dat jullie veel nuttig werk verrichten per dag.
    Slaap lekker, heb je wel nodig na zo'n intensieve dag.
    Liefs,
    Gera