Eerste kennismaking - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Rit Borremans - WaarBenJij.nu Eerste kennismaking - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Rit Borremans - WaarBenJij.nu

Eerste kennismaking

Door: Rit

Blijf op de hoogte en volg Rit

22 Maart 2011 | Sierra Leone, Freetown

Beste vrienen,

Het is dan weer zo ver, ik ben gisteravond goed aangekomen in Sierra Leone. En ja hoor, eens je uit het vliegtuig stapt...de geur...dit is Afrika. Na onze vlucht moesten we nog een watertaxi nemen, over een wilde rivier..in the darkness...een avontuur op zichzelf.
Eens toegekomen op het het schip, kregen we al onze eerste administratie af te werken, wat eten, en dan naar onze slaaphut.
Deze morgen met een tandarts die ik vorig jaar assisteerde en nog enkele anderen een hele wandeling door Freetown gemaakt...noisy...dirty..misschien ben ik al een beetje immuun aan de armoede, en toch...zoveel mensen op straat, vuil, arm..nee Freetown stad is echt niet the place to be. Eigenlijk hou je het nietvoor mogelij..zoveel ellende..en toch..zo vriendelijk..
Nu even wat rust aan het zwembad, ja hoor, ondertussen is er een heus echt zwembad met ligstoelen aangebracht...een zacht windje..ipod...een boek..even acclimatiseren...
Morgen zondag, rustdag..
l

• 22 Maart 2011 - 21:08

Gera:

Ha lieve Rit,

Goed te vernemen dat je veilig aangekomen bent en hopelijk kun je deze week al lekker aan de slag met de tandarts die je al eerder geassisteerd hebt. Veel werkplezier en tot vrijdag!