mijn hemel verdiend - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Rit Borremans - WaarBenJij.nu mijn hemel verdiend - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Rit Borremans - WaarBenJij.nu

mijn hemel verdiend

Door: Rit

Blijf op de hoogte en volg Rit

27 Maart 2011 | Sierra Leone, Freetown

zondag, churchdag...vandaag naar een lokale kerk geweest..gelukkig hadden we een driver van Mercy Ships..het verkeer is eigenlijk niet te doen, slechte wegen, heel veel opstoppingen.Voor de burgeroorlog woonden er in Freetown 200000 mensen, nu 2miljoen..dus het is een echte mierennest..
Opvallende is dat men goed bezig is de straten proper te maken, er is wel geen riolering, dus het vuil ligt overal. De rede van deze cleaning is nl. op 26 april is het groot feest, 50 jaar onafhankelijkheid.
De dienst deze morgen duurde 3 uur..ik heb mijn hemel verdiend!
Prettig was dat wel, dansen zingen,allemaal jonge mensen. Het overstijgt gewoon hun problemen. Sterk geloof in God, hun enige houvast..het was echt een mooie gospeldienst..wel 3 keer geofferd,maar dat was echt voor een goed doel!
Morgen weer een straffe nieuwe werkweek..we gaan ervoor zoveel mogelijk mensen weer te helpen...

• 28 Maart 2011 - 09:01

Luc Dekesel:

proficiat rit, gisteren zondag hebben bert, luc en ik gesproken voor een 70-tal universitaire studenten in de koninklijke militaire school (zij volgen geneeskunde, ingenieur, piloot, zeevaartschool)