Een nieuwe tandarts - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Rit Borremans - WaarBenJij.nu Een nieuwe tandarts - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Rit Borremans - WaarBenJij.nu

Een nieuwe tandarts

Door: Rit

Blijf op de hoogte en volg Rit

19 Oktober 2009 | Benin, Cotonou

Gisteren was er een nieuwe tandarts bijgekomen, Bob, 61,..en wat blijkt, dat ik de eer heb om met hem samen te werken. Ik superblij, dan moest ik de crisissen van de andere niet meer proberen in te tomen..moet een dental assistant ook allemaal kunnen hier in Afrika...
Maar!!!!..terwijl een andere tandarts 1 pat deed, deed hij er 4..soms 5..ja ik heb echt gewerkt vandaag. Het voordeel was wel dat ik me kon conentreren op mijn werk,en er iemand met een vrolijk gezicht, zacht en vriendelijk met de patient omging...dat kon voorheen niet altijd gezegd worden..enfin...moe maar wel tevreden.
Slecht nieuws was echter dat Lotte, een jonge hollandse tandartse zich vandaag geprikt heeft, zij werd naar het schip gevoerd. In het labo wordt er dan bloed van pat en van de gekwetste genomen..gelukkig was patientje HIV neg., want dat is hier wel het grootste gevaar, een prikaksident van een HIV pos pat.
Je moet dus telkens wel heer erg op je hoede blijven.
Na een zware dag, toch nog even tijd gehad om te relaxen in het zonnetje..jazeker..op deck 8
Vandaag op tijd naar mijn bedje..oogjes toe, beentjes moe...
Rit

  • 19 Oktober 2009 - 21:51

    Gera:

    Ha lieve Rit,

    fijn dat je een andere tandarts mag assisteren, qua gemoedstoestand stabieler dan heb je vast wel energie over voor meer patienten ;)
    succes ermee, geniet van deze afwisseling, he?!
    Frisjes in Nederland, hoor. Wel mooi herfstweer maar heel wat graden minder...
    Liefs, Gera

  • 20 Oktober 2009 - 11:46

    Ria:

    Hoi Rit,
    Leuke verhalen schrijf je en niet te vergeten de mooie foto's!
    Wat is dat goed nieuws dat je nu eindelijk gewoon fijn kunt werken zonder crisis, geniet ervan.
    liefs
    Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Benin, Cotonou

Rit

Actief sinds 11 Sept. 2009
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 48707

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2012 - 18 November 2012

Afrika here i come....

30 Januari 2012 - 14 Februari 2012

Afrika roept weer...tevens op zoek naar...

18 Maart 2011 - 08 April 2011

Mercy Ships

Landen bezocht: