Moe maar tevreden.. - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Rit Borremans - WaarBenJij.nu Moe maar tevreden.. - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Rit Borremans - WaarBenJij.nu

Moe maar tevreden..

Door: Rit

Blijf op de hoogte en volg Rit

29 Maart 2011 | Sierra Leone, Freetown

Vandaag weer een heel drukke dag gehad, hard gewerkt, maar dat is niet alleen voor mij. Ik hoopte van vandaag misschien een ietsje vroeger klaar te zijn, maar..er was een vrouw met een enorme tumor in de mond. Geloof me, ik was er even niet goed van, ik had zulke tumor in de mond nog nooit gezien, laat staan geassisteerd om hem helpen te verwijderen. Het gezwel was beginnen groeien en had na 1 jaar deze grootte, zie foto aangenomen. De vrouw kon haar mond niet meer sluiten, de tumor had zich ook helemaal met het verhemelte verbonden, een ernstige ingreep. Gelukkig kon dit gezwel, onder de naam
hyperplastic epithelial polyp helemaal onder lokale verdoving worden verwijderd, de boventanden waren ook helemaal slecht geworden, omdat het gezwel al haar tanden bovenaan bedekte, en dus een bron van bacterien vormden. Moest het hospitaalschip er niet geweest zijn, zou ze na enige tijd gewoon gstikt zijn..goed werk werd er vandaag geleverd..moe maar voldaan het werk verlaten...later dan verwacht...

  • 29 Maart 2011 - 20:27

    Anne:

    Hey Rit, proficiat ik kan me voorstellen dat dit je een goed gevoel geeft. Vermoedelijk zullen er nog velen komen die jullie hulp zeer nodig hebben
    nog veel succes xx Anne

  • 30 Maart 2011 - 08:07

    Luc:

    wat moet die vrouw gelukkig zijn ! gebeurde de operatie op het schip of in de dental clinic aan wal ? proficiat Rit

  • 30 Maart 2011 - 11:38

    Machteld:

    Amai Rit,
    Die foto van die Tumor. Kbegin spontaan te kokhalsen. Ieuw! Je verricht er goed werk als ik je verhalen zo lees. Je doet dat goed. Maar 't zal ook best vermoeiend zijn zeker?
    Hoe is het daar verder?
    Groetjes

  • 30 Maart 2011 - 12:05

    Line:

    k vraag me af hoe die dame kon eten!!puik werk van jullie!! xx

  • 31 Maart 2011 - 06:56

    Sebastiaan:

    Dag moeder :)

    Wat een grote tumor was dat! Ik ben echt onder de indruk van al het werk dat je daar verricht!
    Hou je goed daar!

    Liefs, Sebastiaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sierra Leone, Freetown

Rit

Actief sinds 11 Sept. 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 48703

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2012 - 18 November 2012

Afrika here i come....

30 Januari 2012 - 14 Februari 2012

Afrika roept weer...tevens op zoek naar...

18 Maart 2011 - 08 April 2011

Mercy Ships

Landen bezocht: